tisdag 16 september 2014

byggfortsättning- tak

Då blir det en liten bilderdemonstration av det vi har gjort förra gången:


Emíl och Jennie har på båda sidor satt in en till takstol så att det blir ett riktigt runt tak.


Medans Kajsa och jag börja lägga taket


Det är bara hamra ihop alla brädor! viktigt här att ha ett hammarbräde så att "hanen" inte slås sönder

vi är effektiva som fan och jobba från varsitt håll, haha.

nu börjar taket bli klar från alla håll.

För att få plats med sista pusselbitdelarna sågar vi av brädorna med cirkelsåg.

bara pusselbitarna kvar nu!

Jennie mäter småbitarna ut



kajsa och jag pusslar ihop taket.

När tidskrävande pusslandet är över slipparde vi av kanterna så att takpappen inte går sönder.

och så borstar vi rent hela taket.

Sedan är det bara att fästa takpappen.

klamrorna på tio centimeter avstånd

och en till uppåt emellan de därnere. åtta centimeter upp

och sedan limmar vi fast hela skiten med supergiftig asfaltslim

Tadaaa!!! och nu är det bara att fortsätta på torsdag! :)

KRAM!




















2 kommentarer:

  1. Hörde från Stefan att du blivit med gård och så verkar det ju vara! Jag och Lisa är här och nyfikar oss ibland. Önskar dig allt gott och kör hårt!
    /Jan
    rubensgarden.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej jan! Jag är också sjukt nyfiken hur det går för er!! Jennie, Daniel och jag har pratat om att kanske komma förbi någon gång och se hur ni har det om en får? ni får såklart också komma förbi här om ni vill! Önskar detsamma och hoppas allt är fint med er! /Nina (det är gården som jag pratade sist om på kursen som vi gick, så du såg nog bilder på den. fast det är klart - lite svårt att komma ihåg två år senare haha)

      Radera