tisdag 18 november 2014

Så många coola utbildningar som finns...

Åh, jag letar runt på nätet och hittar detta: Dalarnas Timringsutbildning! Alltså om jag nu ska gå en utbildning till på folkis så blir det nog denna. I Dalarna också! Blir bara lite stressad av att den är så himla lång, två år. Får nog vänta ett tag till innan jag kan slå till. Men shit vad jag är sugen! 

Så om någon av er är på, säg till så kanske vi kan gå tillsammans. :) haha, fast jag får väl först ta lite ansvar och jobba och slita lite innan jag får och kan bli timmerman. Måste bli mer van och duktigare med verktyg också - så jag kan bli antagen. Men vem vet, kanske 2017? Åh, jag vill, jag vill!! Tänk vad roligt att kunna bygga timmerhus och bara bygga massa, massa på gammalt vis och visa folk hur en kan bygga så hus håller i hundra år istället för typ trettio. Men här drömmer jag iväg på kvällkvisten. jaja, vi får se vad som händer.

Ok, annars har sista byggträffen nu varit och nu är bara utställningen kvar. Kom om ni är sugna på kursen eller vill se vad vi har byggt (https://www.facebook.com/events/293838674146312/?pnref=story):

Petters fina inbjudningsfilm

Kommer berätta mer om sista byggträffen när jag har snodd till mig lite bilder. Men det som hände är att vi blev klara med fasaden. Det känns ändå väldigt roligt att vi hann med hela uteskalet.

Ja, då är det väl bara att sätta igång här hemma med massa byggprojekt! Ser sjukt mycket framemot året 2015 som lugnt kommer bli gårdsupprustningsåret med massa tusen projekt som ska bli gjorda!

Puss&Kram
Eure Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar