torsdag 6 november 2014

SNÖ!!!

Jag visste ju att det skulle hända, SMHI varnade mig igår, men ändå är det ju varje år lite speciellt när första snön kommer. Nu är denna snö sjukt blaskig och kommer väl försvinna redan ikväll, men ändå: det är snö! :)
Och Alfons blev så sjukt glad, han bara sprang och sprang och sprang imorse på promenaden och vill nu bara ut igen och igen. Själv hade jag alldeles för lite kläder på mig och frös nästan ihjäl för vinden var så brutal, fast en blir ju glad över en liten energiboll som alltmer liknar en snöboll.
OK, jag ska ge mig nu. Det här är ju bara snö och nog inte det mest spännande.
(Störande är att jag hittade igår att någon har sågat av massa videbuskar på betesmarken som jag bar in nära huset för att klippa rent de så de kan bli något coolt nästa år - men det kommer ju inte hända. Fast snön är kanske borta i helgen - då jävlar! :) den som sågade ner fick det för det var något med underhållning av elledningen eller så) Förresten: Kossorna har flyttat hem till Falköping också. Sorgligt på något sätt, men också fint för nu finns det massa plats att springa runt med Alfons på. (Oj, vilken hundinlägg det här blev. Men han var så glad, haha).

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBw3XrT0wRFTkeQPVh5dagzvR6Ks0PyT6j7mbF7ClNoThz6STvFJZ6ZLI4NfHrWgWiCRZ8afdpa9L7YFUXV4FF8K79Zd6kmMCOdHOpAwI3TbKDGuE6ufr0jyZapSVBNKMC_1-20mwP4wM/s1600/bild(14)



Det här var sjukt. Han kunde knappt gå för alla is/snöbollar som hade bildats runt tassen.




 Så det är dags att elda i kaminen :)

Ja, så ser det ut här just nu. Vet inte än om jag ska våga mig ut med mina sommardäck idag eller om jag ska strunta i föreläsningen i Tidaholm. Jag som verkligen ville dit - när det väl händer något i Tidaholm är det farligt att åka dit. Livet och rättvisa och sådär... Och ni: nu kan ni komma hit och ha snöbollskrig - så ifall ni längtar efter det är det bara komma! (fast snön kommer i och för sig försvinna jättesnart, så då måste ni skynda er grymt mycket. eller vänta tills det är riktig snö - fast det är ju lite tråkigt för mig då)

Puss&Kram
/Eure Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar