fredag 20 februari 2015

Snö och sjukdom

Det snöar igen. Fast det kan väl knappast kallas snö. Typ regn-snö kanske. snö-inte. regn-inte. Inte bra, inte.

Jag är sjuk. Eller någonting. Det är huvud som dunkar. Alfons är sjuk. Han har ett rakat öra med massa sår på. Kanske gav räven från ladugår'n honom skabb. Jag vet inte. Veterinären vet inte. Ingen vet inte. Jag borde skriva. Gör det inte. Solen borde skina. Den gör det inte. Jag borde elda. gör det inte. Laga mat - gör det inte. Så det är en fredag fylld med inten och jag är sugen att bara åka och göra något roligt. Men inte, inte det heller. Får ligga här på soffan, dricka te och hoppas att skriva ihop något vettigt. Jag är sugen att skriva inte bakom det med, men inte - det är förbjudet säger jag åt mig själv.

Inte och inte, det blir ju Ingenting! fast ingenting blir ju massa till slut. En massa av ingenting. Åh, poetiska gurkan här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar