lördag 14 mars 2015

Vitlök - kära vitlök!

Alltså vitlök! Så roligt! Den har börjat titta upp nu och jag blir så himla glad! Alltså sån lyx att den bara redan sitter där och börja titta ut. Sann glädje! Känns som att odlingssäsongen är igång då.

Jag var så orolig för hundarna har grävt en massa precis där som vi satte vitlöken. Okej, vissa försvann nog under den utgrävningsaktionen - MEN som tur är har det kommit upp massa nya! Och det är så roligt! För förrförra året hade jag bara en russian red-vitlök från en söt gubbe som jag träffade 2013 på Lunds skördemarknad. och från den har det blivit sex nya vitlök och i år kommer det bli massa nya! Så roligt att det bara bli fler och fler. Jag älskar ju vitlök och vill ha flera tusen! satte även fröna, det ska bli spännande vad de blir för någonting...


Ja, det är härligt med vår. Just nu håller grannen på att ta ut höbalar ur min ladugård. Det är också roligt. För då kan vi snart ha bio i ladugården på sena sommarkvällar! Ser jag framemot.


Det var allt!
tusen vitlök åt folket!

Puss, puss!
/Eure Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar