torsdag 23 april 2015

Tidaholms kväll

Ibland är det lönt att vara nikotinberoende, miljöbov och uppsatsstressad... 

Jag åkte precis in till Tidaholm för att köpa kaffe och snus. Det kändes ganska dåligt och onödigt måste jag erkänna. Men sedan: Vilken kväll!

Världens vackraste solnedgång på vägen in. Med en sån röd klot som håller på att försvinna bakom skogen. Helt galet. Och därefter fick jag uppleva alla mina fördomar av Tidaholm by night: en parkering full med raggare (typ 15/16-åringar som känner sig jättecoola), musiken till och såklart alla de pimpade bilar. Så jävla roligt. Och jag tycker ju nästan det är lite charmigt. lite löjligt också måste jag erkänna. Men sedan jag har hört att kidsen här åker i sina EPA-traktorer ut i skogen för att kolla på vildsvin så tycker jag det är ganska gulligt.

Och sen en hemfärd i världens vackraste ljus och himlen. Sådär sjukt vackert rött. Helt sjukt. Och två älgar som betade tillsammans bredvid vägen. Det här var fan i mig nästan lite magiskt. Romantisch. Vilken kväll, nu ska jag snabbt minsann skriva klart min diskussion!


Kram från vackra Tidaholm!
Så jag är sugen på massa äventyr i sommar nu, med övernattning i vindskydd vid en sjö med massa älg och solnedgång. Så säg till!

Kärlek!
/Eure Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar