måndag 31 mars 2014

Grönsakslandet är färdiggrävt för i år!

Ja, rubriken säger det. (jag tror) Att jar är klar (med hjälp av massa andra gräv-hjälpare) med att gräva för landet i år. Nu måste jag bara fylla på med ny jord, för det saknas en massa. Hitta en ensilagebal vore också fint och plocka mer gödsel från kohagen. Så projekt 1 nästan klart.
typ såhär stort är det. Det syns nästan alla sten som vi har tagit upp. (jag betraktar mina små vitlök. därför den konstiga hållningen)

I helgen var jag på permakulturdesignkursen som Glokala Folkhögskolan ger. Egentligen är det bara för skåningar, men jag är ju typ skåning fortfarande, så jag får går den i alla fall. Väldigt mysigt att träffa så många fina vänner igen och dessutom träffa massa nya fina människor. Det är fint det. :) Och finast av allt är att det är tre träffar kvar! Väldigt bra det. Speciellt att det blir intensiv umgänge med människor, haha.

Sedan har det hänt en till helt cool grej: Triakel har släppt en ny skiva "Thyra". Och så ska de spela på Urkult i år. Jag blev jätteglad när jag upptäckte det idag. De är bandet som fick mig att börja lyssna på svensk folkmusik för många, många år sedan och det är jag sjukt glad för!

Åh, jag är så ledsen att jag inte kommer på massa skämt så att läsning blir lite muntert. Men just nu är jag väldigt kall och lite stressad över att jag inte har hunnit göra något ute idag. Dumt det där. Men  livet är ju så. Inte dumt, men oplanerat. Blubbidiblupp. Skåne till helgen igen. När ska jag äntligen bara vara här igen? Känns som jag bara hoppar igen. Det är inte bra. Svårt med balans. Alltså det här att varken göra för mycket eller för lite.

just det, snart blir jag valpvakt igen. Mina föräldrar ska skaffa en liten en och då ska jag passa den under veckorna. haha. ja det blir ju spännande det där. Men kanske inte så spännande för er. Min Alfons har blivit gigantiskt stor och tung. 

Nej, men det här får inte bli någon jobbig hundblogg. Det blir ju hemskt för folk som har hundfobi. jag ska försöka hålla mig. idag ska jag hålla mig kort. Nästan all lök har kommit upp! Kul! eller jag tycker det i alla fall. Nu är det här schlut!

Puss på er,
/Eure nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar