måndag 20 juli 2015

Sommaren är kort.

Det är sjukt hur fort veckorna rinner iväg. Nu är juli förbi. Nästan. Samtidigt som den precis började. Jag hänger inte riktigt med. Men det är ju så. 

JAG ÄR GODKÄNT! så, nu var det sagt. Min uppsats är betygsatt, inte inlagd på Ladok ännu - men det borde hända närsomhelst. Så nu letar jag massa jobb och hoppas på en höst full med "pengar rullar in". Vi får se hur det går. 

Annars har jag precis kommit hem från ett byggläger i Göteborg. Väldigt trevligt. Massa fina människor och massa bygg och massa god mat. jag vet inte om det kan bli så mycket bättre. Sjukaste huset precis vid ett naturreservat. Ganska galet måste jag säga. Nu är jag helt död och ska ha en, två dagar utan att träffa en enda människa. tänker jag. Jag lyckades med det på morgonpromenaden och hoppas det blir samma på kvällspromenaden, haha. Men det var kul och kanske, kanske ska jag ha byggläger hos mig någon gång. Kanske nästa år? Vem vet. Inte jag.

ja, det var det. Nu till helgen ska jag hämta massa takpannor från min systers kompis torp i Grästorp. Bland annat till lilla brygghuset. Då kan det räddas. Vilket är väldigt roligt. Frågan är bara vad vi sen ska göra med lilla brygghuset. Ska det bli en bakstuga, bastu, lekparadis, eller något helt annat? Jag tror jag vill mest ha bakstuga, men jag vet inte. Så alla förslag kan tas med glädje emot. Annars är planen att hönshuset ska bli "färdig". Det hade varit riktigt roligt, för den skulle ju redan bli klar för två år sedan. Tiden, den rinner. Verkligen. jag förstår inte att vi köpte gården för två år sedan. Det är helt sjukt att tiden går så fort! Fast två år är ganska kort tid egentligen tänker jag ändå. Så det är ju bra.

Annars har det varit krångel med kossorna, "soffrenovering" (som jag fortfarande planerar massa med), saftproduktion, promenader, yatzy, livet och skratt. kanske så. jag minns inte riktigt vad som har hänt de två sista veckorna. Bygglägret är nog absolut det största. Första gången jag åkte bort denna sommar. Det är helt sjukt att jag bara har varit här annars. Och sedan baaam 30 personer. Jag är ju för gammal alltså. Det tar på mina krafter. Jag överdriver nu. Men det är ändå lite tokigt. Tänk att jag har haft en sommar utan att åka hemifrån. Det är helt galet. Nästa vecka blir det Urkult. Om du vill åka med bil upp - säg till! Jag har platser kvar.

Sedan är ju det fetaste som har hänt att jag inte måste sitta mer med min uppsats någonsin och att den äntligen, äntligen kan lämna mitt huvud. Det enda som behövs nu är att ansöka om examen så fort den är registrerat. Så himla skönt. Nu har jag den där mastern äntligen! tänk att det ändå tog sådär fyra år med två års pauser. Alla papper har bränts upp eller slängts. Det är GÖTT!

Over and out.
Jag hoppas kunna leverera massa bilder av ett färdigt hönshus nu efter helgen. Den som väntar få se! Då är det typ augusti. Åh fy.

Massa kärlek.
/Eure nina

utomhus-vardagsrum till mysiga grillhänget.

Första saftproduktionen i sommar. Hoppas på mer.


Jätteglad Alfons efter fem dagar hos Mapa. Han bara sprang upp till lilla rummet(typ sån sne-extra-rum/förvaring) och gosade in sig bland alla mina "gäst-madrasser, täcken och kuddar". Haha, ja borta bra men hemma bäst. Jag håller med han.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar