lördag 4 juli 2015

Fin dag!

Vilken dag! Värsta schwuppdiwupp-galen dag.

Allt började med: Ahhhh,jag måste bryta min vardag. Lite rädd kanske också att möta en vecka utan besök. Konstigt det där, jag vill det men samtidigt blir det så jobbigt. Vem ska jag då spela yatzy med om kvällarna eller berätta galna skämt för? Så då var flykt-attack-känslan här! Bara baaaam! Nina du måste dra. Helst nu direkt! Alltså det här med vägskäl. Jag klarar inte riktigt av sånt. Alltså jag är ju tokig just nu. Med världens energikickar och sen: oh No. Jag är på en väg som leder i intet. Portugal blev drömmen som dödades av ett sms som berättade om total hetta och tågkaos i Spanien. Nu får vi se vad som händer i veckan. Men om min uppsats är godkänt så står jag kanske framför just din dörr på tisdag. Vem vet ;) om inte ska jag pyssla massa för det befriar mig bäst och sorterar mina tankar som om det vore en bokhylla. Efter att skriva av mig  då. För det är ännu bättre. Men bäst är bada. För då blir jag så glad att jag nästan spricker. På riktigt.

Men dagen blev sen hur cool som helst. Finaste Klara kom på besök vid ett. Hämtning i stenstorp resulterade i vattenmelon, hög musik och bilkörning med öppna fönster - mer sommar kan det ju inte bli. Och när jag kramade Klara blev jag bara glad!

Hemma blev det vattenmelon. Sen massa yatzy och massa mat igen. Men sedan kära vänner, vilken grej! Allsång på fröjereds badplats. Alltså på riktigt! Helt galet! Vi vågade ju inte vara med, men att beskåda denna fantastiska event (som jag som mest bara ha sett på film, om alls) från badbryggan efter världens bästa bad bara gjorde mig jätteglad.  Ni får komma nästa år. På riktigt alltså. Jag kan inte beskriva. Men tänk västgötska, grill, (enligt mig dåliga) såna tralla med låtar och paus-skämt. Jag tror ni har fått rätt bilder i huvud! Fantastiskt! Jag tror det är det som beskriver hela spektaklet. Alltså glad och skratt inombords typ. Haha, landsbygdsexotism - jag vet att jag håller på med det nu. Men jag menar ju inget illa! By-sammanhållning på en sommarkväll - me like!  (Att det samtidigt var ett tysk-kanot-barn-kollo-gäng där samtidigt som badade med skor gjorde det hela för mig bara ännu roligare. Jag kunde ju chocka de när jag frågade de om de var scouter på tyska. :)

Så bästa kväll. Väl hemma från vår vandring klippte vi ut små monster. Väldigt fina! Lite dagis-stil kanske, men jag är ju ett barn. Just nu kanske mer än någonsin... Haha

Och den stora finalen: Rasmus på luffen. Se den!!! Så fruktansvärt fin! Alltså jag är ju kär nu. I hela filmen. Kolla den! Allan Edwall måste ju vara världens roligaste människa med bästa kroppsspråk! Se den, se den, se den! Allt jag kan säga. Jag ställer upp och ser den igen om du vill se den. ;)

Mycket bra kväll med två fina vänner i huset! De sussar sött. Och jag funderar vidare vad jag ska göra med mitt liv. Jag måste verkligen sluta med det. Så inget nytt, massa nytt. Jag saknar väldigt många av er. Och saknar mycket att göra galna saker. Men det lugnar sig. Jag lugnar mig ju för varje dag just nu.
Snabb avskrivning. 10 minuter och det här inlägget var klar't! Rekord kan jag bara säga!


Pusspuss och godnatt!
Eure Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar