torsdag 18 juni 2015

Regn, bad och kanske ninas första lilla livskris?

Jag har så otroligt tråkigt just nu! Alltså sjukt tråkigt. Det är nästan så tråkigt att det inte går att bli mera tråkigt. Sådär dunk, dunk, dunk. eller det kanske ni inte vet vad det är. Men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Och så åt jag precis massa. för jag hade så tråkigt. Så nu mår jag illa och har tråkigt. Det var ju inte så smart. För vad kan vara värre än att bara ha tråkigt? Ja just det - att må illa samtidigt. Kan det blir ännu tokigare? Kvällen får visa sina fötter helt enkelt. haha, ett till sånt inlägg som de senaste inläggen - nina har tråkigt och tänker att det är bra att skriva saker på internet då. Ni som inte orkar - hoppa över att läsa det här!

Elin har åkt till Dalsland precis. Det är därför det är tråkigt och tomt. Men imorgon kommer systrarna. Då är det fullt hus igen. Och så ska vi fira låtsas-midsommar med alla oss som inte vet vad midsommar är. eller vi vet ju det.  Men ändå. 

Ja ni, annars har mina prickar försvunnit. Jag kan få småprickutbrott nu när något blir galet. I situationer som när en får reda på att folk är idioter och rasister. Då får jag kli-attack. Eller liknande händelser. Haha, tänk om det är så resten av mitt liv. Vem som helst kommer se när jag tycker något är jobbigt. Hela tiden. Och så kommer jag skämmas konstant. Vilken framtid.

Och där kommer vi in till nästa stora ämne i mitt liv: FRAMTIDEN. Det är helt sjukt. Alltså ni som inte har träffat mig de senaste typ tre/fyra månaderna kan vara glada. Speciellt den här sista månaden. För innan var det typ bara uppsats. Tråk-nina. Men nu är det framtidsgrejs. Hisp-tokiga-nina med trötthet. Helt galen kombination! Jag kan ju inte bete mig alls längre. (OBS: Det här är en viss överdrift..) Men allt beror på ovisshet för framtid. Så tramsigt. jag som aldrig förstod sånt där när folk höll på: 'hallå chilla, dagarna går! Klart allt löser sig.' - var det jag sa med cool kroppsspråk (haha. jag vet inte om det är sant. Särskild cool har jag aldrig varit.). men nu förstår jag! herregud. det är ju läskigt. riktigt galet.

Nina i obalans är väl en sammanfattning. Lite som en orm som ska skinna om sig efter åtta år och inte vet vilken färg den sen kommer ha på skinnet. Men är så nyfiken och vill så gärna veta det redan innan. Lite så. jag är typ en orm som inte vet hur den ska se ut om bara en sekund. Eller i mitt fall om någon månad.

Tänk att jag har pluggat i åtta år. framtills nu - hela mitt "vuxna"liv. Det är lite sjukt. läskigt. Det känns som allt måste hända till hösten! Eller inte allt men alla viktiga beslut måste tas. Att jag inte kan det där livet riktigt. Att ingen någonsin kommer anställa mig. Det är lite som att jag ska gå runt ett gatuhörn och inte vet om vägen fortsätter eller om det står en vägg där. Eller ett hål kanske? Jag vet ju inte det. För jag har inte kommit runt hörnet än. Utan se det bara på avstånd. Tokigt ändå. Jag som älskar överraskningar, äventyr, oberäkneliga situationer, kaos annars. Nya situationer och platser. Men just nu känns det inte roligt alls. Plötsligt står en där och är "klar" efter att det alltid känts så långt bort.

Mer begripligt kanske såhär. Allt som bara tänks: vad ska jag göra i höst? måste jag flytta för att kunna jobba med det jag vill/kan fast jag verkligen inte vill flytta just nu? Är det kanske bra att flytta? Och sedan flytta tillbaka hit? Hur ska jag göra med gården? Nej, jag vill inte flytta. Eller? Kommer det bli en till höst/vinter med att bo själv härute som jag hade lovat mig själv inte skulle hända igen? Är jag jättegammal nu? Vad ska jag göra? Kan jag få jobb någonsin? Jag kanske inte kan det? åh nej, åh nej. Måste jag bli lärare istället? Livet, vad ska jag göra med daj? etc etc. Så många val jag plötsligt har igen...  Och det här med familj och barn och bla börjar ju tränga sig in i hjärnan ibland - även om det är sällan och jag försöker trycka ner det i stortån. Ibland har det ändå nått min häl. Men jag kan än pressa tillbaka det rätt bra. För med det där kommer ju också grejen med att en måste hitta den där personen som kan svälja alla de där tokiga livsval och idéer som kommer med mig och jag kan ju inte sånt där med sånt heller och blablabla. Men nu när jag ska välja mitt liv så pluppar det också upp. Och jag vet inte alls. det är ju så läskigt. Hela tankekarusellet. men det här har jag ju redan skrivit om för längesen. Alltså hjälp! (jag är ju svingammal nu! Om folk som är typ 24 säger de är jättegamla. hela livet står i ett stort vägskäl känns det som. haha - åh SÅ min hjärna överdriver! Jag vet ju det. Men ändå.). det är ju massa att tänka på. som ni förstår. kanske. Framtidspanik. eller panik är väl att ta i. men: Chill-allt-löser-sig-nina goes dramaqueen. Fruktansvärt dålig utveckling kan jag bara säga. Innerst inne vet jag väl att det kommer lösa sig. Det är mest det där med att hur jag ska hitta det där jobbet som just nu känns galet och som sedan triggar igång alla andra tankar som är helt irrelevanta just nu. Egentligen. Alltså dagarna går ju förbi. Och livet blir alltid bra.

Och det blir ju inte tråkigt kan jag inte påstå. Det är liksom bara: Nina står vid grönt trafikljus och vågar ändå inte gå över gatan. haha, det låter ju ganska tråkigt. Inte jättehändelserikt. Så tramsigt! Det som är kul är ju att snart är det höst och då är ju den här ovissheten förbi. Om det blivit gott eller ont vet jag inte. Fast trafikljuset kanske har då ändå redan blivit rött igen? Vad betyder det då?

Jag vet inte. Glad midsommar i alla fall. 
Och fortfarande är ju livet fantastiskt spännande, förvirrande och kaosartat. Mycket känslor just nu i alla fall. Det är ju roligt. eller jag vet inte om det är roligt.
Och jag är ju fortfarande nina. det är ju ändå tur.
Mellan två faser- fastid. helt enkelt.
Och så hoppas jag att ni läste detta med en nypa salt. 

PUSS!! 
 Jeg vil kysse dig (https://open.spotify.com/track/5GjFDmwWUjLYclXFAUpTz3) eller Lige Nu  - musiktips från storasyster till mig och er då: jag förstår inte alls vad de sjunger. men ändå.

Eure Nina som har såååååå tråkigt!

ps: Ni får jättegärna komma mellan den 29juni-5 juli och bygga lite och så. Det blir fest också! typ 4 juli då kanske. Alltså sån lugn-fest. Trevlig liksom. Så säg till bara!

pps: Bästa grejen: Vägra regn! bada ändå, sola ändå, gör utflykter ändå, var ute ändå, ha solkräm ändå, dansa ändå, osv. Jättevärt! framförallt: bada ändå!

ppps: Det har hänt massa här! massa bönor har kommit upp, jag har träffat nya, sjukt trevliga tillfälliga grannar, jag har tvättat håret med shampoo, klippt gräset, börjat riva hönshus. osv. men det där fick inte plats i mitt skriva-av-vattenfall-inlägg. håll i hatten och tillgodo. Snart är sånt här trams över. jag försöker lova det! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar