fredag 5 juni 2015

Sommaren är här!

Det har varit en ganska tokig tid nu på sistone. Oförklarliga prickar över hela kroppen (alltså jag menar HELA kroppen), ex-jobb redovisning och inlämning, byggkurs fick jag hoppa, massa "AAAHHH hur ska allting bli-tankar" (alltså typ sommar, höst och livet, haha) och lite mera trams. MEN jag tror att det vänder nu.

Några prickar har ju ändå försvunnit, örat har tappat elefanthuden och ansiktet är relativt normal igen. Det är ju bra. Dessutom har världens bästa Elin varit på besök tills idag och lugnat ner mig lite. Hon hade kanske inte så roligt här just nu med en helt knasig nina, men hon överlevde i alla fall. :) Oroliga blicken la sig med tiden, sa hon. Jag litar på det. Alltså livet är verkligen galen. Men jag tänker ju att det är just det som gör det spännande. Fast prickarna hade jag gärna varit utan. För jag gillar de inte. Vad vill de mig? Iofs kommer vi väl säkert också överens så småningom. Allt är ju en vanefråga. Och jag tänker det här är bara första ålderstecknet. Jag vet inte. Vi får vänta och se.

Bästa i veckan var att vi jobbade massa ute i landet och allt är äntligen på plats nu. Vi får se hur mycket som blir något - jag har inte gett växterna så mycket kärlek i år och varit ganska taskig mot dem. Spännande ska det bli oavsett.

Målet just nu är att sluta tänka för alltid och vara massa fri och göra bara saker jag gillar! Stor plan, fet plan, bästa plan - jag vet och tackar.

Och där var det slut.

Just det, jag ska nu i helgen försöka tänka lite på hur sommaren ska urartar sig. Men hör av er om ni vill komma på besök! Det är mest att alla mina tusen projekt är lite ostrukturerade just nu och jag vet inte riktigt vad som kommer hända och är realistiskt - så jag vet inte hur det där blir. Sånt vet jag aldrig, jag vet - men ändå. Jag ska försöka. Det jag vill säga är: säg bara till när du/ni är sugna att hoppa förbi här, så blir jag glad och kollar om jag är här å sånt. :)

Nu schlut på riktigt.

Här lite bilder av den senaste tiden.


En kompis har flyttat in i trädgården.

mina sättpotatis. KATASTROF, haha.

Alf körde bilen.

Enda bilden på oss två. Ser ni alla mina tusen prickar?

Visingsö

Ja men visst

Jag har badat i den! Jag har badat i den! JAA!

Träkoja. Finaste trappan upp till den. Jag vill också ha!

Lannet. Tack för hjälpen, Elin!
Det var det för nu.
Puss och sol och skratt
och vad ni vill ha!
/Eure Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar